tisdag 4 april 2017

Buzzadorkampanj: Santa Maria Street Food!

Jag fick ynnesten att lyxa till en vardag med att göra hamburgare!

(Värt att notera - hamburgare är inte riktigt min specialitet, vilket skulle komma att visa sig när kvällen led, men i projekt buzzning var jag mästerlig!)

Jag valde att avra med i denna kampanj enbart för att min man älskar hamburgare. Mycket enkelt.

Steg 1: Mixa kryddor med köttfärs. (Men vänta nu - borde det inte finnas ägg i som binder ihop färsen? Det står det inget om på förpackningen, men jag lägger i ett iallafall)

500 gram på fyra burgare = fyra rätt hyfsade burgare om du frågar mig. (Notera att grabbarna grus INTE håller med)
Steg 2: Fixa lite pickade grönsaker att ha på, gurka och rödlök. Ingen ättika? Nähä, nej okej då.

Steg 3: Forma burgare, och stek dem enligt anvisning (= här är jag ninja på att lyda och orsakar perfekt stekta hamburgare - för denna omgången..)



Ost och bacon är ett MÅSTE på hamburgaren. No matter what! Och lite grönt pynt också, bilket grabbarna grus tyckte var helt onödigt.
 Picklade grönsaker under och över burgaren - det börjar väl se smarrigt ut!!

Och så till sist chipotledressing på detta. Lite pommes och en tjusig bild innan maten försvinner - all set!

OM NOM NOM säger jag - chipotledressingen var stark som fasen för mig men sjukt god. De pickalde grönsakerna var... sådär, men de såg tjuriga ut på burgaren. Kryddan var inte framstående på något sätt men det smakade fantastiskt. Mina mamma kom in på ett hörn och fick sätta i sig en omgång hon med - men hon föredrar pappas. (Surprise...)


En styck Niklas käkade utan att klaga - det var hyfsad malle i såsen men mer kryddor hade varit önskvärt. Han är inte särdeles förtjust i grönsaker, karln, men klagade inte utan tyckte det var uthärdligt.


Min älskade man käkade också upp och sedan väntade de på omgång nummer två - den utan Santa Marias hjälp och som gick käpprätt åt h-e. Men det är en helt annan historia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar