måndag 9 december 2013

En veckas semester.

Känner att en veckas semester mitt i allting inte alls sitter dumt.
Förvisso har jag en plan men det tar inte hela mina dagar.

Skyttet tar upp några timmar måndag-torsdag men idag var jag inte på plats förrän kvart i ett eftersom Marcus och Carina fixade första biten.

Jag hann därför lämna Kasper på förskolan, absorbera lite ljus och värme i solariet, duscha, stapla två kubik bränne med pappa, träffa Karin och göra av med lite grejer från verkstan samtidigt som jag själv fick ett par nya skor och så hann jag få i mig både frukost och lunch.

Efter att sista gruppen gått började jag och Marcus att städa eftersom klubbens sista träningsdag för terminen var ikväll. Det slutade med att vi slängde tre sopsäckar med saker som borde kastats för längesen.
Sen hämtade vi upp K och körde på en liten runda för att se om vi kunde hitta en ny lamineringsmaskin men där gick vi bet.
Istället hittade jag två skräckisar och tre säsonger av Big Bang Theory som jag ska maratonglo på.
Skräckisarna har jag nog blivit indoktrinerad till att köpa av Marcus och Alex, så får kanske försöka bjuda hem gänget på en ny filmkväll nån gång.

Imorgon är det skytte och städning hela dagen lång, och på kvällen ska jag ta mig ner till Hurricane tänkte jag. Kasper ska inte komma till mig förrän på fredag igen, och då kan jag passa på att träna en aning och dessutom är det Stiftelsen med Jossan, Pontus och Marcus (och gissningsvis en jäkla massa andra!) på torsdag... Jag längtar så!

Det blir med andra ord ytterligare en fullspäckad vecka. Mitt liv rullar på i samma takt som förut och jag hinner knappt med - därav en instoppad semestervecka sådär rakt av för att försöka bromsa ner en aning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar