fredag 3 oktober 2014

Buzzador-blogg för Teisseire Mix&Go

Jag har fått ynnesten att testa, buzza och utvärdera Teisseire Mix&Go som finns i tre olika smaker: Sommarfrukter, Apelsin&Persika samt Äpple&Svart Vinbär. 


Märk väl att jag tagit tre glas vatten och bara duttar i en liten skvätt av varje smak - det står 3,3 ml per 2,5 dl vatten men denne svensk liksom de flesta andra har kanske inte ett ml-mått med sig på språng och därför blev det heller inte exakt uppmätt.. Men sjukt smidigt att kunna ha en flaska med sig om man därför sig att lite smak på vattnet piffar upp resan. 

Då testar vi!

Först kollar vi nu färgen.. 

1. Sommarfrukter. Helt okej, lite skum rosa färg men inte överdriven på något håll. 
2. Apelsin & Persika. Holy mf, är det gult gift jag ska dricka?!
3. Äpple & Svart Vinbär. Looks funky to me - har inte sett NÅGON äppledricka med den här nästan lila färgen så rent spontant är det nog inte mycket äpplesmak heller då?

Så kör vi smaktestet:

1. Jodåsåatte.. Denna kan jag stå ut med. Inte så dum. Lagom söt, säger inte så mycket men funkar absolut som törstsläckare. Den luktar inget speciellt mer än "frukt och bär" typ. 
2. Både luktar och smakar persika, men har inte mycket spår av apelsin. Inte särskilt söt alls och det gillar jag. Det står att det är sötat med sukralos i samtliga tre smaker och jag vet att det påverkar blodsockret vilket får mig att dra slutsatsen att ju mindre sött, desto mindre sötningsmedel har använts = ju mindre påverkan på mitt blodsocker. I like. 
3. Äpple? Jo, tjena. Som jag misstänkte smakar och luktar det BARA svart vinbär, och det är inte min favorit. Den är lite sötare men fortfarande helt överkomligt. 

Från början var vinnaren i mitt tycke Sommarfrukter men vid vidare provsmakning är det nu faktiskt Apelsin & Persika som ligger högst i rang. 

Två väninnor som provade samtliga tyckte det var mycket smak av kemiska substanser men brorsan som valde ut den giftgula tyckte smaken var helt okej.
Min son som inte kan svara på buzz-enkäter tycker det är sjukt roligt med de små förpackningarna och gillar samtliga smaker utan någon större urskillning. 

Jag vet inte om jag skulle ge 29 kr styck för dessa i butik men för en billigare peng kan jag absolut tänka mig att eventuellt köpa hem i framtiden. 
Med tanke på att varje förpackning ger fem liter saft lär det dock dröja innan jag behöver shoppa loss i dryckeshörnan igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar