fredag 8 juli 2016

Buzzadorkampanj: Storytel!

Har buzzat ett antal gånger under kort tid och senast i raden är det Storytel som jag fått prova på.

Jag vet att jag testat det en gång innan men var inte helt såld på det, och dessutom blev jag skitsur när det fortsatte som en tillsvidareprenumeration utan att jag uppfattat det.

Nåväl - inför denna buzzningen var informationen solklar och jättetydlig: om jag inte vill fortsätta utnyttja tjänsten med ljudböcker direkt i telefonen (169 kr/månad) så säger jag infrån innan provperioden tagit slut.

Jag har länge känt att jag inte har tid att läsa, jag känner mig stressad, jag har inte ro att sitta ner med en bok i handen. Mitt mellannamn på jobbet är "jag ska bara".
Förstå problematiken... Jag kan inte riktigt slappna av.

Så kasade jag då med i denna kampanjen och tänkte - hur fasen ska jag hinna med det här!

Är det någon som missat att min arbetsplats bytt adress, från Lund till Helsingborg?
Jag pendlar alltså numera ca 45 min gånger 2. Varje arbetsdag.
Plötsligt fanns det gott om tid!

Så jag tog mig an Patricia Cornwells Mord i Central Park. jag fick panik när jag såg att en ljudbok är 16 timmar lång... men insåg sen att det var just detta exemplaret.
Det skulle ta mig lite mer än åtta arbetsdagar att lyssna färdigt. Till på köpet har jag Kaspers simskola varje vardag á trettio minuters tvångsavslappning - GULDLÄGE att lyssna på ljudbok och baaara njuta!

Såå.. till själva buzzningen!

Skitsmart app, lätt att navigera, ladda ner, leka, ge bort en bok till en vän.
Burkigt ljud i uppläsningen har jag noterat, men det kanske är så i ljudböcker?

Jag lyssnade klart på Patricia Cornwells bok men kände inte helt att jag kom in i den fullt ut förrän den sista, gripande upplösningen. Det var lite långsamt, lite segt kände jag och inte lika lätt att fastna som i en fysisk bok.

Men.. Jag var ju tvungen att testa en till.. Så jag hittade Jonas Moströms Himlen är alltid högre.
Oh, my god. Fortfarande lite burkigt ljud, men ack vilken lätt bok att fastna i!
Den är "bara" sju timmar lång och jag har redan hunnit avverka en och en halv.

Det är ett vinnande koncept, helt klart, när det kommer till att vilja slappna av men inte riktigt finns ro på grund av alla måsten, borden, skullen.

Jag vet inte om jag är beredd att lägga ner de 169kr/månad som tjänsten innebär, det återstår att se men jösses alltså..
Vilken guldtjänst för den som alltid är i farten.

För att inte tala om att en faktiskt utvecklas i takt med att en hör mycket även om en kanske inte utvecklas riktigt lika mycket och lika bra som när en läser. Det där kan jag inte uttala mig om, men en riktigt lärd kan kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar