torsdag 20 oktober 2016

Buzzadorkampanj: Arlaköket syrad grädde!

Oj oj oj vilket hedersamt uppdrag jag fick som buzzador. Jag skulle få laga till lite hittepåkäk med syrad grädde!



Nu glömde jag såklart att ta foto på den faktiska produkt vi använde vilket innebär att tvåan, den lätta syrade grädden fick agera stand in.

Jag och min bästis pratade om matlagning, buzzador, vad jag skulle göra och vad vi trodde att barnen och min man skulle tycka om maten.

Vi kollade vad vi hade hemma: kyckling, bacon (det finns ALLTID bacon i mitt kylskåp och finns det inte är det kris), svamp, paprika, grädde, syrad grädde, lök... Vad kan en hitta på med detta?

Gryta! Jag var sugen på att testa att göra gryta och se hur den syrade grädden skulle te sig.
Vi blandade ihop, stekte och lekte och tjattrade medan barnen hjälpte till med dukningen.
När vi kommit så långt som att få i den syrade grädden tänkte vi... hoppla, vad tjock den är? Den påminner mycket om creme fraiche, med en riktigt schyst smak och konsistens.
En paket räckte inte till vår mat, tänkte vi, men vi vågade inte blanda i den lätta varianten med den vanliga utan tog i lite vanlig grädde och redning, samt massor med kryddor.

Vad blev resultatet tror ni?
Richard kastade sig i maten, förhoppningsvis för att han gillade maten men det kan också vara för att han var vrålhungrig.
Barnen godkände först maten, sen skulle det gnällas lite för det fanns ju paaaaaaaaprika och svaaaaaaamp i den (bölrumpor) men efter att jag skurit ner det i småbitar och blandat det ordentligt med såsen slank allting ner. Mycket märkligt. Lite potatis som alla älskar blev plötsligt inte så viktigt, men när ungarna fick i sig LÖK som de i vanliga fall ratar som pesten - då förstod jag att det var en hit.

Min bästis - hon kör LCHF så det passade ju henne utmärkt. Jag fick dock hindra henne från att slicka tallriken ren eftersom barnen hade lärt sig det på ca en skund.

Betyg: Mycket bra! Kommer handlas fler gånger? Mest troligt! Eftersom jag inte kan beräkna mat till en normal familj utan till en mindre armé skulle jag däremot vilja ha en större variant på paketen.

Skulle du också vilja vara buzzador och få chans att testa gratis grejer? Hör av dig så berättar jag mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar